606 731 185

ZŠ a MŠ Studnice
ZŠ a MŠ Studniceokr. Náchod
ZŠ a MŠ Studnice, okr. Náchod

Vyberte vlevo podtéma.

S FERDOU MRAVENCEM V PODZIMNÍ PŘÍRODĚ

Ferda Mravenec

Barevný podzim

 

ZÁŘÍ

 

TÉMA I.        FERDA MRAVENEC A JEHO KAMARÁDI

 

 

Podtéma 1.         Ve školce a doma

 

  • NAŠE MATEŘSKÁ ŠKOLA - noví kamarádi, značky, nové prostředí
  • PŘEDMĚTY DENNÍ POTŘEBY  - co používáme, jak se to jmenuje, věci okolo nás
  • NAŠE PŘÍRODA  - zahrada MŠ a její okolí - les, louka, pole
  • MOJE RODINA  - bydliště dítěte, členové rodiny, co je to domov

 

 

Nové děti se budou seznamovat s novým prostředím mateřské školy a okolím.

Budou poznávat nové kamarády, paní učitelky, paní školnice, seznámí se s pravidly společného soužití v kolektivu, vnitřním režimem MŠ. Starší děti budou mladším dětem pomáhat, budou se učit ohleduplnosti, toleranci a vzájemné pomoci.

Naším přáním je vytvořit prostředí vzájemné důvěry a bezpečí, kde se budou všechny děti cítit dobře.

Budeme si vyprávět zážitky z prázdnin, poznávat věci okolo sebe a také si povíme  o důležitosti rodiny, vysvětlíme si - co je to „rodina a domov“.

Budeme nadále spolupracovat s firmou AGRO CS a.s. Česká Skalice na programu „Malý zahradník“. V darovaného kompostéru budeme stále vrstvit přírodní odpad a v průřezu kompostéru pozorovat, jak se tráva, listí, kompostovatelný odpad z kuchyně postupem času mění a jak vzniká kvalitní půda, kterou zjara upotřebíme k pěstování. Z mobilních záhonků sklidíme zeleninu a bylinky. Na konci září se rozloučíme s balkonovými květinkami.

 

OBLASTI:

 

Dítě a jeho tělo         

  • přivítat všechny děti např. maňáskovým divadlem a připravit jim radostný vstup do mateřské školy
  • pomoc dětem a jejich rodičům orientovat se v novém prostředí
  • osvojovat si dovednosti k podpoře osobní pohody a pohody prostředí

Dítě a jeho psychika

  • vhodnou organizací a laskavým přijetím, usnadnit novým dětem vstup do mateřské školy
  • rozvíjet komunikativní dovednosti a kultivovaný projev

Dítě a ten druhý

  • vést děti k navozování kontaktů mezi sebou navzájem

Dítě a společnost

  • rozvíjet schopnost žít ve společenství ostatních lidí, přizpůsobit se, spolupracovat, přináležet ke společenství ve třídě, škole

Dítě a svět

  • vytvářet vztah k místu a prostředí, ve kterém dítě žije

 

 

 

ŘÍJEN

 

TÉMA I.        S FERDOU MRAVENCEM V PODZIMNÍ PŘÍRODĚ

 

Podtéma 2.         Přichází podzim

 

 

  • BARVY PODZIMU A ZAJÍMAVÉ TVARY V PŘÍRODĚ - druhy stromů, keřů a jejich plody, sběr přírodnin, tvoření z přírodnin, ochrana přírody

 

  • DARY ZAHRADY, ZAHRÁDKY A POLE - ovoce, zelenina, význam pro zdraví, pozorování práce na poli, v zahradě

 

  • POZNÁVÁME PŘÍRODU VŠEMI SMYSLY - pozorujeme, ohmatáváme, ochutnáváme, čicháme, posloucháme 

 

  • NA NÁVŠTĚVĚ NA STATKU - domácí a hospodářská zvířata

 

V tomto období se zaměříme na poznávání podzimní přírody. Budeme si všímat stromů a keřů, jejich plodů a postupně zbarvujících se listů. Využijeme těchto darů přírody ke tvoření a podzimní výzdobě školky. Naučíme se ohleduplnému chování v přírodě. Dozvíme se, jak a proč třídit odpad.

Budeme sledovat podzimní práce lidí na polích a v zahradách. Ochutnáme různé druhy zeleniny a ovoce (vyrobíme si např. mošt, kompot, zavařeninu, upečeme závin, koláč, dort, uvaříme ovocné knedlíky). Povíme si o významu ovoce a zeleniny pro naše zdraví.

Budeme poznávat domácí a hospodářská zvířata a jaký význam mají pro člověka.

Budeme nadále spolupracovat s firmou AGRO CS a.s. Česká Skalice na programu „Malý zahradník“. V darovaného kompostéru budeme stále vrstvit přírodní odpad a v průřezu kompostéru pozorovat, jak se tráva, listí, kompostovatelný odpad z kuchyně postupem času mění a jak vzniká kvalitní půda, kterou zjara upotřebíme k pěstování. Mobilní záhonky připravíme na zimu. Do truhlíků po balkonových květinách vytvoříme podzimní aranžmá z přírodnin. Vyrobíme si strašidélka z přírodnin. Uklidíme zahradu.

 

OBLASTI:

Dítě a jeho tělo

  • osvojovat si návyky k podpoře osobní pohody

Dítě a jeho psychika

  • rozvíjet řečové schopnosti a jazykové dovednosti receptivní i produktivní, využívat k tomu vyprávění podle skutečnosti i podle obrazového materiálu
  • zpřesňovat a kultivovat smyslové vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně logickému (pojmovému)
  • rozvíjet paměť, pozornost, představivost a fantazii

Dítě a ten druhý

  • podporovat dětská přátelství

Dítě a společnost

  • kultivovat mravní a estetické vnímání, cítění a prožívání motivované podzimní přírodou a jejími plody

Dítě a svět

  • osvojovat si jednoduché poznatky o světě a životě, o přírodě a jejich proměnách

Učíme se básničky:

KOLO (ranní přivítání)

Hola, hola, hej, dej mi ruku; dej!

Do kola se postavíme,

za ruce se podržíme. 

Do očí se koukneme,

HEZKÝ DEN si přejeme.......

 

POLÁMAL SE MRAVENEČEK (starší děti)

DUB (starší děti)

KAŠTAN (starší děti)

KAŽDÁ RUČKA (mladší děti)

KAŠTAN (mladší děti)

DUB (mladší děti)

 

Zpíváme písničky:

Prší, prší; Holka modrooká; Travička zelená; Skákal pes; Kočka leze dírou; Běží liška k Táboru; Pod naším okýnkem; Zpívejme si, zpívejme; Hřej, slunéčko, hřej; Měla babka; Sedí liška pod dubem; Maluje sluníčko;

 

 

AKCE V MĚSÍCI ZÁŘÍ :

 

  • ADAPTACE NOVÝCH DĚTÍ
  • SEZNÁMENÍ SE S MASKOTEM TOHOTO ŠKOLNÍHO ROKU "FERDOU MRAVENCEM"
  • 10.9. HUDEBNÍ DIVADLO DAGMAR ČEMUSOVÉ "KARNEVAL ZVÍŘAT" A SETKÁNÍ S PRVŇÁČKY VE ŠKOLCE
  • ŠIPKOVANÁ S ÚKOLY LESEM KE STARKOČI (2. TŘÍDA)
  • VÝSTAVKA DĚTSKÝCH PRACÍ MŠ STUDNICE V INFORMAČNÍM CENTRU ČESKÁ SKALICE

Mateřská škola

kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Aktuální počasí

dnes, neděle 6. 10. 2024
zataženo 13 °C 9 °C
pondělí 7. 10. jasno 15/6 °C
úterý 8. 10. slabý déšť 16/8 °C
středa 9. 10. déšť 13/10 °C

Pranostiky

Pranostika na akt. měsíc

Bouřka v říjnu třebas malá, sotva na to zima stálá.

Pranostika na akt. den

Říjen a březen rovny jsou ve všem.

Svátek

Dnes je 6.10.2024

Svátek má Hanuš

Projekty a dotace


nahoru