PČ 25. 11.

Martin na bílém koni nám bohužel nepřivezl žádný sníh, proto ty v pondělí 30. 11. při návratu do školy  přines z papíru vyrobenou - vystřiženou 1 sněhovou vločku a sněhuláka. Materiál na výrobu sněhuláka nechám na tobě - papír, látka, klacíky, umělá hmota ......  Všechny vaše výrobky budou použity na výzdobu školy. Přeji hezké nápady a už se na vás moc těším Renata Ř.
 
náměty na sněhovou vločku ( základ je čtvercový papír 4 krát přeložený )
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

HV 20. 11.

Poslechni si písničku -  Hello Hello - You Tube ( Smejko a Tanculienka - Ahoj Ahoj )

Odkaz na písničku:

https://www.youtube.com/watch?v=ReccYOpMdRo

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PČ 18. 11.

Až ti kalendář ukáže, že je  21. listopadu, každého, koho potkáš, pěkně s úsměvem pozdrav.

Je totiž Světový den pozdravů!

 
 
 

Vymysli si svůj pozdrav - namaluj ho, natoč, vyfoť ........

Já tě teď zdravím takhle ( viz obrázek ).

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hudební výchova 13. 11.

Písnička - Martin na bílém koni

Text písně.

Už Martin na bílém koni,

už zase přijíždí k nám.

Vesele podkůvky zvoní,

jede k nám zas bílí pán.

Posílá ho svatý Petr

ať zimu ohlásí včas

ze skříně vytáhnem svetr

bude se nám hodit zas.

 
Nahrávka melodie a textu písničky.
 
Nahrávka pouze doprovodu, zkus si písničku zazpívat sám.
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PČ 11. 11.

Lidové pranostiky.

Na sv. Martina, kouřívá se z komína.

Na sv. Martina pláče husí rodina.

Sv. Martin přijíždí na bílém koni.

 
Vyrob si Martinského koně.
Pomůcky - čtvrtka, lepidlo, nůžky, noviny ( vlna ), fixa, 2 kolíčky
Postup - na čtvrtku si namaluj koně, vystřihni. Z novin ( či vlny ) dolep hřívu a oháňku. Nohy vytvoříš pomocí kolíčků- kůň pak stojí.Domaluj oči, pusu.
 
 
Martinské rohlíčky.
Těsto - 500 g polohrubé mouky, 250 g tuku ( Hera ), 250 g mrkve ( nastrouhat najemno ), 1 prášek do pečiva - vše smíchat. Náplň by měla být maková, ale použij klidně domácí marmeládu, nebo kousky jablka.Po upečení rohlíčky obalujeme v moučkovém cukru. Výborný zákusek k Martinské huse.
Atˇ vám vaše dílko  chutná, přeji hezké Martinské svátky.
 
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hudební výchova 6. 11.

Rytmus se nachází všude kolem nás, ať rytmus hudby, slov nebo přírody. Při rytmizaci se snažíme vytleskávat slova na slabiky.
Poslechni si nahrávku ( melodie, zpěv ) zazpívej si písničku a hrou na tělo ( vytleskávání, dupání, pleskání, louskání...) rytmizuj každé slovo písničky.
P - Listopad, listopad, lísteček mi na dlaň spad.
     Zlatý lístek z javora, zima už jde do dvora.
 
 
Zkus si rytmizaci  třeba se sourozencem, kdo bude mít lepší nápady ?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PČ 4. 11.

 

 

Zútulněte si příjemně byt vlastnoručně vyrobeným lampionem, který pomocí svíčky rozzáří všechny barvy podzimu do vašeho pokoje. a rozjasní pochmurné deštivé dny.

Postup - nasbíráš si listy různých tvarů a barev. Lepidlem je zlehka přilepíš na sklenici a pomocí průhledné izolepy, kterou sklenici celou oblepíš, listy připevníš.Pak už stačí vložit svíčku a radovat se z hezkého světýlka.

 
 
 

..........................................................................................................................................................

 

Hudební výchova 16. 10.

Zazpívej si písničku Holka modrooká ( v původním znění, potom na písmena  a, e, ,i, o, u  ).
Zazpívej si písničku Já do lesa nepojedu (s dynamikou   p - potichu,  mf - středně nahlas,  f - nahlas ).
Pusť si svoji oblíbenou písničku a zatancuj si.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hudební výchova 23. 10.

Ahoj děcka.
Doufám, že máte stále dobrou náladu a že je  vám  do zpěvu.
Nahrála jsem vám 5 písniček. Zaposlouchej se do nahrávky a napiš název písničky ( slova písničky jsou pro obtížnost změněná, melodie je správná ).
Do sešitu HV si písničky očísluj, poznej a zapiš !!! Zkontrolujeme si je společně ve škole.
Já s písničkou jdu jako ptáček tralala, la la la ......
 
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pracovní činnosti  -  do čtrvtka 22. 10.

Vyrobíš si PODZIMNÍHO PANÁČKA
 
Pomůcky - rulička od toaletního papíru, pastelky, fixy, různé přírodniny (při procházce nasbíráš - kaštany, žaludy, klacíky, listy ....), lepidlo či tavná pistole.
 
Postup - dle vlastní fantazie na ruličku od toal. papíru namaluješ panáčka a přilepením přírodnin dozdobíš (např. šaty, vlasy, končetiny, různé doplňky ....)
 
Kontrola práce - na výrobu postavičky máš čas do čtvrtka 22. 10. 2020 a buď hotovou práci ukážeš panu řediteli při připojení v on line výuce, nebo práci vyfotíš a pošleš na adresu - druzinastudnice@gmail.com
 
Přeji ti hezké nápady při výrobě , ahoj Renata Ř.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Co o prázdninách ?