ZÁŘÍ
TÉMA I. BAREVNÉ POHÁDKY PODZIMU
Podtéma 1. Ve školce a doma
- NAŠE MATEŘSKÁ ŠKOLA - noví kamarádi, značky, nové prostředí
- PŘEDMĚTY DENNÍ POTŘEBY - co používáme, jak se to jmenuje, věci okolo nás
- NAŠE PŘÍRODA - zahrada MŠ a její okolí - les, louka, pole
- MOJE RODINA - bydliště dítěte, členové rodiny, co je to domov
Nové děti se budou seznamovat s novým prostředím mateřské školy a okolím.
Budou poznávat nové kamarády, paní učitelky, paní školnice, seznámí se s pravidly společného soužití v kolektivu, vnitřním režimem MŠ. Starší děti budou mladším dětem pomáhat, budou se učit ohleduplnosti, toleranci a vzájemné pomoci.
Naším přáním je vytvořit prostředí vzájemné důvěry a bezpečí, kde se budou všechny děti cítit dobře.
Budeme si vyprávět zážitky z prázdnin, poznávat věci okolo sebe a také si povíme o důležitosti rodiny, vysvětlíme si - co je to „rodina a domov“.
Budeme nadále spolupracovat s firmou AGRO CS a.s. Česká Skalice na programu „Malý zahradník“. V darovaného kompostéru budeme stále vrstvit přírodní odpad a v průřezu kompostéru pozorovat, jak se tráva, listí, kompostovatelný odpad z kuchyně postupem času mění a jak vzniká kvalitní půda, kterou zjara upotřebíme k pěstování. Z mobilních záhonků sklidíme zeleninu a bylinky. Na konci září se rozloučíme s balkonovými květinkami.
OBLASTI:
Dítě a jeho tělo
- přivítat všechny děti např. maňáskovým divadlem a připravit jim radostný vstup do mateřské školy
- pomoc dětem a jejich rodičům orientovat se v novém prostředí
- osvojovat si dovednosti k podpoře osobní pohody a pohody prostředí
Dítě a jeho psychika
- vhodnou organizací a laskavým přijetím, usnadnit novým dětem vstup do mateřské školy
- rozvíjet komunikativní dovednosti a kultivovaný projev
Dítě a ten druhý
- vést děti k navozování kontaktů mezi sebou navzájem
Dítě a společnost
- rozvíjet schopnost žít ve společenství ostatních lidí, přizpůsobit se, spolupracovat, přináležet ke společenství ve třídě, škole
Dítě a svět
- vytvářet vztah k místu a prostředí, ve kterém dítě žije