BŘEZEN
práce s pohádkou: Bob a Bobek králíci z klobouku, Káťa a Škubánek, O Velikonocích
četba z knížky: Káťa a Škubánek, I. Peroutková - Anička a Velikonoce, E. Petiška - O zvířátkách a lidech
TÉMA III. VOŇAVÉ POHÁDKY JARA
Podtéma 1. Vítáme jaro
- VÍTÁNÍ JARA - změny v přírodě, jarní květiny
- KOLOBĚH VODY - jak vzniká déšť, důležitost vody, jarní práce na zahradě
- DOMÁCÍ A HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA A JEJICH MLÁĎATA - pojmenování, význam, užitek
- OSLAVA VELIKONOC - lidové zvyky, velikonoční tvoření
V tomto období budeme netrpělivě očekávat příchod jara. Budeme pozorovat měnící se přírodu, první jarní květinky. „Tetku Zimu - Moranu“ vyneseme do místního potoka, dle lidového zvyku (aby zima odešla a jaro přišlo). Začneme s jarní výzdobou naší školky.
Budeme sledovat počasí a povídat si o důležitosti vody v přírodě, jak voda vzniká. Nezapomeneme sledovat jarní práce na polích a v zahrádkách. Naklíčíme si semena, budeme je pozorovat a povíme si, co všechno potřebuje semínko, aby z něho vyrostla rostlinka.
Řekneme si něco nového o domácích a hospodářských zvířatech a jejich mláďatech.
Budeme se připravovat na oslavu Velikonoc. Naučíme se velikonoční koledy, vytvoříme si velikonoční ozdoby, ozdobíme výdunky vajec, zasejeme do misek obilí. Pozveme na velikonoční tvoření do mateřské školy také rodiče, kteří se na již tradiční akci „Malované vajíčko“ těší.
Budeme spolupracovat s firmou AGRO CS a.s. Česká Skalice na programu „Malý zahradník“. Započneme s dalšími projekty dle plánu.
OBLASTI:
Dítě a jeho tělo
- rozvíjet hudební a hudebně pohybové hry a činnosti, ovládání pohybového aparátu
Dítě a jeho psychika
- získávat schopnost řídit své chování vůlí a ovlivňovat vlastní situaci
- posilovat radost z objevovaného, probouzet zájem a zvídavost dítěte
Dítě a ten druhý
- rozvíjet respekt a přizpůsobivost ve vztahu k druhému
Dítě a společnost
- rozvíjet schopnost žít ve společenství ostatních lidí, přijímat základní hodnoty v tomto společenství uznávané
Dítě a svět
- upevňovat pocit sounáležitosti s živou a neživou přírodou